Kan man bestille en vare som ikke står på siden eller ikke er tilgjengelig?

I hovedsak mottar vi ikke bestillinger for varer som ikke er tilgjengelige.

Hvis vi kan bestille vedkommende vare som restordre i forutsigbar tid og under transparente vilkår, vil den ha status "på forespørsel" og kan bestilles normalt.
Hvis en vare ikke finnes på siden eller har status "ikke tilgjengelig", betyr det vanligvis at vi ikke vet om og når den blir tilgjengelig og hva prisen vil være.
Vi satser på å fullføre bestillinger på en pålitelig måte og vil ikke gi løfter vi ikke kan holde, derfor mottar vi ikke bestillinger på varer som ikke er tilgjengelige.

Alternativ "Varsle meg når varen er tilgjengelig"

I stedet for å bestille en utilgjengelig vare, bruk gjerne alternativet "Varsle meg når varen blir tilgjengelig". På hver vareside finnes det en relevant knapp og et felt for e-postadresse (med mindre du er innlogget, da behøves det ikke).
Når vi har registrert din anmodning, skal systemet vårt varsle deg automatisk når varen blir tilgjengelig,

Husk at vi har kun tilgjengelige varer på siden vår, så hvis du ikke kan finne varen du vil bli varslet om, korriger filterinnstillinger.

Vi mottar heller ikke anmodninger om varsling som sendes per telefon eller e-post.

Av og til kommer det over tusen varer i vårt lager i løpet av en dag.
Vi kan ikke blad i notatene for å se hvem som er interessert i hva, så vårt automatiske varslesystem er den eneste muligheten. Takk for din forståelse.

To unntakssituasjoner

  • Hvis en vare er ny, gjelder et merke i vårt tilbud og ennå ikke finnes på vår siden, sannsynligvis dukker den opp snart. Du kan spørre om vi ikke har oversett noe.
  • Hvis vi ikke selger et merke, betyr det at vi ikke samarbeider med leverandøren. Vi er åpne for forslag om å utvide vårt sortiment, så vi kan starte samarbeid hvis forslaget vil bli interessant, men vi kan ikke bestille enkelte varer.

Graf med tilgjengelighetshistorikk

På hver side finnes det en graf med tilgjengelighetshistorikk. Se på den fordi den fremstiller mange informasjoner.

  • Hvis en vare dukker opp og forsvinner nokså regelmessig, betyr det at vi prøver å ha beholdning som tilsvarer etterspørselen, men den kan mangle av og til. Hvis varen ikke er tilgjengelig nå, kan du se på historikken av tidligere leveranser, vurdere deres hyppighet og estimere når varen blir tilgjengelig igjen.
  • Hvis varen ikke har vært tilgjengelig i flere måneder eller aldri har vært tilgjengelig, betyr det at den kanskje ikke er tilgjengelig hos distributøren (avsluttet produksjon eller varen ikke importert på grunn av liten interesse) eller at vi har avsluttet samarbeid med denne leverandøren. Da er det ingen mening i å spørre oss om man kan bestille varen fordi mangelen hos distributøren betyr at vi uansett ikke kan få tak i varen.
    Kun reservedeler til noen verktøy er unntak.
  • Mulige uvanlige situasjoner i grafen:
    • I grafen ser man ingen leveranse, men varen endrer status til tilgjengelig. Forklaring: varen var reservert og ble ikke kjøpt, og tiden utløp.
    • Varen er stadig tilgjengelig, mens det ikke har vært leveranser. Forklaring: med den siste leveransen fikk vi mengden som oppfyller våre behov, f.eks. vi kjøpte en stor mengde av varen som var i begrenset utgave og ikke kommer til å være på markedet når den blitt utsolgt.
Tilbake